دومین سفر رسمی استاندار خوزستان به بهبهان+حاشیه ها و گزارش تصویری

از امنیت و سود سرمایه گذار بطور کامل حمایت می کنیم و با آغوش باز از سرمایه گذار استقبال می کنیم.

بهبهان ما– استاندار خوزستان در سفری چند ساعته و برای کلنگ زنی چند پروژه مهم وارد بهبهان شد.

در این سفر ، رحمانی مدیرکل راه و شهرسازی استان خوزستان و آصفی فرماندار بهبهانی دزفول وی را همراهی کردند.

در ابتدای این مراسم مهندس پیدایش شهردار بهبهان گزارشی از روند این دو پروژه ارائه کرد و گفت:کلنگ زنی پروژه خیابان آیت الله وحید بهبهانی و تقاطع غیر هم سطح شهید پیروز نقطه عطفی در معماری شهری بهبهان خواهد بود. وی ادامه داد: بودجه پروژه احداث ساختمان شهرداری و تقاطع غیر هم سطح شهید پیروز توسط خیر محترم آقای غلامی تامین شده است.

وی افزود: حضور جناب دکتر شریعتی در استانداری ، حقیقتا عامل وحدت مخالفان و موافقین در حوزه شهری بهبهان است.
پیدایش گفت: پروژه های جدیدی از جمله تعریض خیابان گودچهک به شهید  پیروز نیز در برنامه داریم.

فرماندار بهبهان در مراسم کلنگ زنی پروژه آیت الله وحید بهبهانی گفت: در شرایطی مسئولیت فرمانداری بهبهان را پذیرفتم که شهرداری 32 میلیارد تومان بدهی داشت.

وی ضمن تشکر از مخالفین پروژه آیت الله وحید بهبهانی، گفت: اگر مخالفتی با پروژه صورت نمی گرفت کار بطور کامل چکش کاری نمی شد، لذا از همه مخالفان و موافقان تشکر می کنم.

کشت زر: بودجه کشور عادلانه تقسیم نشده است.

مهندس حبیب الله کشت زر ، نماینده بهبهان و عضو کمیسیون تلفیق مجلس گفت: علی رغم رشد 13/5 درصدی بودجه استان ولی اعتقاد داریم بودجه ناعادلانه تقسیم شده است.

وی تاکید کرد: بحمدالله در بین نمایندگان استان خوزستان وفاق بی نظیری وجود دارد که نقش استاندار محترم در این همدلی بسیار پررنگ است.

عضو کمیسیون انرژی مجلس نیروی انسانی و سرمایه را دو فاکتور اساسی توسعه عنوان کرد و گفت: خوشبختانه هر دوی این فاکتورها در بهبهان وجود دارد و شهرستان ما هم دارای نیروی توانمند انسانی و هم از حیث سرمایه بی نظیر است.

وی در خصوص پروژه آیت الله وحید گفت: پروژه آیت الله وحید فاقد طرح مطالعاتی است و لازم است به سرعت این اقدام صورت گیرد تا خدای ناکرده سرمایه گذار لطمه نبیند.

استاندار خوزستان: باید سود سرمایه گذار را تضمین کنیم

دکتر شریعتی در مراسم کلنگ زنی دو پروژه در بهبهان گفت: در سال 84 بودجه جاری 25 هزار میلیارد تومان بود. در حال حاضر 300 هزار میلیارد تومان بودجه جاری است و حدود 50 هزار میلیارد تومان بودجه عمرانی است و پیش بینی می شود حدود 30 هزار میلیارد تومان آن محقق شود که با این اوصاف در کشور ما فقط 9 درصد بودجه جاری ، عمرانی است و این یعنی نباید در حوزه عمرانی از دولت انتظار تحول داشته باشیم. لذا لازم است براساس فرمایش مقام معظم رهبری و تدبیر دولت از ظرفیت های سرمایه گذاری در قالب اقتصاد مقاومتی استفاده کنیم.

استاندار خوزستان گفت: ما از امنیت و سود سرمایه گذار بطور کامل حمایت می کنیم و با آغوش باز از سرمایه گذار استقبال می کنیم. وی افزود: در کل کشور و بویژه استان خوزستان فرصت سرمایه گذاری بسیاری وجود دارد و اگر شرایط را برای سرمایه گذاری در استان سخت کنیم، سرمایه گذار ممکن است ، سرمایه خود را در شهر دیگری بکار برد.

شریعتی گفت: اگر بناست تحولی در این شهر ایجاد شود بدست خود بهبهانی ها این اتفاق می افتد.وی تصریح کرد: متاسفانه روند توسعه در بهبهان و در مقایسه با سایر شهرها کند تر است.

استاندار خوزستان در خصوص کلنگ زنی دو پروژه در بهبهان گفت: دغدغه های نماینده محترم در خصوص اخذ مجوز ها بجاست و لازم است شهردار محترم در این خصوص اقدام لازم را انجام دهد.

دکتر شریعتی در خصوص پروژه راه های بهبهان، یبدبلند دو و فرودگاه گفت: با پیگیری های که بهمراه جناب کشت زر انجام دادیم، مشکل پروژه بیدبلند دو حل شد و ان شاالله شاهد اشتغال پایدار خواهیم بود. وی ادامه داد: پروژه راه بهبهان به رامهرمز ، ان شاالله تا سه راهی آغاجاری توسعه می یابد.متاسفانه این پروژه با کندی انجام می شود و لازم است در صورتی که پیمانکار از عهده کار بر نمی آید، پیمانکار جدیدی شروع بکار کند.

غلامرضا شریعتی در خصوص فرودگاه بهبهان گفت: مکاتبه ای در خصوص فرودگاه بهبهان با امیر اسماعیلی فرمانده محترم پدافند هوایی کشور صورت گرفته که خوشبختانه پاسخ این مکاتبه دریافت شده و بناست طی جلسه ای مسائل مد نظر پدافند هوایی تامین شود.

 

حاشیه ها:

  • مهندس کشت زر، محمد باقر شریعتی، ملک خدایی، مهندس آصفی فرماندار ویژه دزفول، مهندس رحمانی مدیرکل راه و شهرسازی استان خوزستان در این سفر استاندار محترم را همراهی کردند.
  • استاندار خوزستان در ابتدای سخنان خود از نصب زیاد بنر خوش آمد گویی در شهرستان انتقاد کرد. که این موضوع با تشویق حضار همراه شد. استاندار گفت: قبلا به جناب ملک خدایی در این خصوص تذکر داده بودم.
  • استاندار خوزستان از راه ندادن مردم برای دیدار با خود هم انتقاد کرد و در عوض بعد از اتمام سخنرانی در بین مردم حضور یافت.
  • انتقاد کشت زر از شهردار و تاکید بر دریافت مجوز لازم برای پروژه آیت الله وحید از نکات جالب مراسم امروز بود. ظاهرا کشت زر در مراسم کلنگ زنی هم حضور نیافت.
  • تقریبا از تمامی مسئولین محترم شهری توسط شهردار محترم با اهدای گل و لوح تقدیر قدردانی شد.