سرپرست جدید دانشکده پزشکی بهبهان معارفه شد

در آیین تکریم و معارفه سرپرست سابق و جدید ، ایدنی رئیس دانشگاه پزشکی اهواز، امام جمعه محترم بهبهان، نماینده شهرستان و برخی دیگر از مسئولین حضور داشتند.

بهبهان ما – با حضور مسئولین استانی و شهرستانی ، سرپرست جدید دانشکده پزشکی بهبهان معارفه و از زحمات دکتر زارع زاده سرپرست سابق تقدیر به عمل آمد.

طی حکمی از سوی دکتر ایدنی ، رئیس دانشگاه پزشکی جندی شاپور اهواز ، دکتر امین محمد پور به عنوان رئیس دانشکده پزشکی بهبهان منصوب شد.

در آیین تکریم و معارفه سرپرست سابق و جدید ، ایدنی رئیس دانشگاه پزشکی اهواز، امام جمعه محترم بهبهان، نماینده شهرستان و برخی دیگر از مسئولین حضور داشتند.

دکتر امین محمد پور پیش تر به عنوان رئیس شبکه بهداشت و درمان رامهرمز مشغول فعالیت بود.

در ابتدای این جلسه و تلاوت فرازی چند از کلام الله مجید و ادای احترام حضار به پخش سرود مقدس جمهوری اسلامی کلیپی از ظرفیتها ، امکانات و همچنین مشکلات و تنگناهای  مراکز ذیربط دانشکده علوم پزشکی پخش گردید. سپس دکتر زارع زاده سرپرست پیشین دانشکده علوم پزشکی گزارشی از اقدامات ،  فعالیتها صورت گرفته در زمان تصدی  سرپرست دانشکده و همچنین مشکلات موجود ارائه دادند.

سخنرانی نماینده فرماندار و امام جمعه شهرستان از دیگر بخش های مراسم بود که از زحمات ارزنده ی دکتر زارع زاده تقدیر نمودند و برای دکتر محمد پور  در سمت سرپرست دانشکده آرزوی توفیق  در راه خدمت به مردم نمودند.

سپس دکتر ایدنی قائم مقام وزیر بهداشت در استان خوزستان به ایراد سخنرانی بدین شرح  پرداخت: با توجه به اهتمام جدی دولت تدبیر و امید به مقوله سلامت تا آنجایی که ممکن است در جهت رفع مشکلات و محدودیتهای این بخش تلاش کنیم .  در شروع به کار  دولت یازدهم وضع سلامت وضعیتی نامطلوبی بود؛ میزان پرداخت از جیب مردم بیش از 60 درصد بود ، سالیانه تعداد زیادی از بیماران صعب العلاج با توجه به هزینه های بالای این بیماریها به زیر خط فقر سوق داده می شدند ، در زمینه تهیه ملزومات  و تجهیزات بحران وجود داشت. از نظر دسترسی به خدمات سلامت ما دچار وضعیت نامطلوبی بودیم. مکانهای کمتر برخوردار از نظر دسترسی به خدمات تخصصی در وضعیت مناسبی نبودند   ، طرح تحول نظام سلامت در راستای سیاست های ابلاغی از سوی مقام معظم رهبری و با هدف کاهش پرداخت از جیب مردم ،   افزایش دسترسی مردم به خدمات سلامت و علاوه بر آن کاهش هزینه بیماریهای خانمان سوز طراحی و اجرا شد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز در ادامه اظهار داشت :در حال حاضر با توجه به اجرای طرح تحول نظام سلامت در استان خوزستان در مراکز دولتی میانگین پرداخت های  از جیب مردم از 37 درصد به 4.7 درصد رسید.

قائم مقام وزیر بهداشت درمان و آموزش پزشکی در استان خوزستان در بخش دیگر از سخنان با اشاره به فرسودگی زیر ساخت ها و عواقب ناشی از جنگ که ضرورت توجه ویژه را به این استان می طلبد افزود :   با  تلاشهای که صورت گرفته است و اهتمام  ویژه استاندار محترم  در بخش بازسازی زیر ساخت های اقدامات ارزنده ی انجام گرفت  از جمله این اقدامات  انعقاد تفاهنامه با وزارت بهداشت بوده  که  فرصت طلایی را  وزارت برای جبران عقب ماندگی حوزه سلامت در بخش زیر ساخت ها استان خوزستان در نظر گرفته است ؛ و آن این است که  برای بازسازی زیر ساختهای سلامت در استان وزارت 50 درصد  را  از اعتبارات  داخلی خود تامین می کند منوط به اینکه 50 درصد هزینه ها را دانشکده و دانشگاههای علوم پزشکی و دیگر نهادهای استان تامین کند و بدین ترتیب  میشود عقب ماندگی ها را در این بخش جبران کرد .

استفاده از ظرفیت های خیرین سلامت ،  طرح سلامت حوزه های بهداشت و درمان و آموزش ، طراحی چشم انداز بیست ساله ، برند سازی در زمینه ظرفیت های ویژه  از دیگر محورهای صحبتهای دکتر  ایدنی بود. در ادامه دکتر ایدنی  از زحمات دکتر زارع زاده تقدیر و تشکر کردند و با اشاره به توانمندیهای و تجربیات دکتر محمد پور برای ایشان آرزوی توفیق نمود. سپس متن  لوح تقدیر دکتر زارع زاده  و  متن  ابلاغ دکتر محمد پور  توسط دکتر ایدنی قرائت گردید.

جلسه با سخنرانی  دکتر محمد پور سرپرست جدید دانشکده علوم پزشکی ادامه یافت . دکتر محمد پور  ضمن تشکر از حاضرین . ابراز امیدواری کردند بتوانیم با همدلی و تعامل  در جهت رفع مشکلات جدید گامهای ارزنده ی برداشتند.

سعی در به روز کردن ساختارهای فرسوده ، تکمیل پروژه های در حال انجام و بهره برداری هر چه سریعتر از آنها ، توسعه کمی و کیفی دانشکده علوم پزشکی ، تلاش در جهت رفع کمبودهای نیروی انسانی ، تامین تجهیزات پزشکی و آزمایشگاهی مورد نیاز ، توسعه زیرساخت های ، استفاده از توان بخش خصوصی ، استفاده از ظرفیت خیرین سلامت ، تلاش در جهت راه اندازی بیمارستان ولی عصر (عج ) و … از جمله محورها  سخنان دکتر محمد پور بود. جلسه با صلوات بر محمد و آل محمد (ص) به پایان رسید.

photo_2016-10-21_23-30-50 photo_2016-10-21_23-31-11 photo_2016-10-21_23-31-13 photo_2016-10-21_23-31-19 photo_2016-10-21_23-31-22 photo_2016-10-21_23-31-25 photo_2016-10-21_23-31-28 photo_2016-10-21_23-31-31 photo_2016-10-21_23-31-34 photo_2016-10-21_23-31-36