شریعتی: مسئولین از دخالت در امور دانشگاه خاتم الانبیا پرهیز کنند

پایه و اساس دانشگاه تحقیق و پژوهش است و لازم است از ورود سایر مشکلات که باعث لطمه به دانشگاه می شود، جلوگیری کرد. شریعتی از مسئولین محلی خواست از دخالت در امور دانشگاه پرهیز کنند.

شریعتی

بهبهان ما- بعد از ظهر پنج شنبه دکتر غلامرضا شریعتی ، استاندار خوزستان و هیئت همراه شامل مدیران کل و معاونین استاندار و نماینده محترم از دانشگاه صنعتی خاتم الانبیا بهبهان بازدید کردند. در این بازدید 12 پروژه عمرانی و آموزشی در جلسه شورای اداری به بهره برداری رسید.

در پایان این بازدید ، برای نخستین بار جلسه شورای اداری شهرستان در دانشگاه صنعتی خاتم الانبیا برگزار گردید و دو تفاهم نامه همکاری مابین دانشگاه صنعتی خاتم الانبیا و سازمان فنی و حرفه ای استان و پارک علم و فناوری استان خوزستان با حضور استاندار منعقد شد.

استاندار خوزستان در بدو ورود به دانشگاه، دانشکده برق و کامپیوتر، پردیس و مرکز رشد، مرکز جوار دانشگاهی و مجتمع کارگاهی دانشکده فنی و مهندسی را افتتاح کرد.

فرماندار: بهبهان زمینه مناسب برای سرمایه گذاری را دارد

در ابتدای جلسه شورای اداری شهرستان ، فرماندار بهبهان از روند اجرایی پروژه های فعلی و آتی شهرستان گزارش مفصلی ارائه داد و گفت: زمینه های متعددی برای جذب سرمایه گذار در شهرستان بهبهان از جمله در صنعت گردشگری مهیاست. وی به پروژه های تفریحی بهبهان که به همت بخش خصوصی در دست اجراست هم اشاره کرد.

رئیس شورای تامین بهبهان گفت: انتخاب دانشگاه به عنوان مکان جلسه شورای اداری، حاکی از اهمیت و توجه مسئولین به علم پروری است.

سیدنژاد: نسل سوم دانشگاه صنعتی خاتم‌الانبیای بهبهان نیازهای صنعتی صنایع خوزستان را پاسخ می‌دهد

در ادامه دکتر سیدنژاد رئیس دانشگاه بهبهان ضمن خوشامد گویی به مسئولین محترم گفت: دانشگاه های نسل اول ، آموزش محور و نسل دوم ، رویکرد پژوهش محور داشتند که بنظر می رسد اکنون نیاز جامعه و کشور دانشگاه های نسل سوم یعنی دانشگاه های کار آفرین است.

وی افزود: دانشگاه کارآفرین دانشگاهی است که بتواند علم خود را به ثروت تبدیل کند، که خوشبختانه لوازم این اتفاق مهم اکنون با همت مسئولین استانی در دانشگاه خاتم الانبیا بهبهان فراهم شده است.

دکتر سید نژاد ادامه داد: مرکز جوار دانشگاهی که به همت سازمان فنی و حرفه ای در دانشگاه خاتم الانبیا بهبهان دایر شده است، بستر مناسبی برای تبدیل آموزش صرف به دوره های فنی و حرفه ای است. وی یکی از وظایف پارک های علم و فناوری را تبدیل دستاوردها به تولید انبوه دانست و گفت: با همت استاندار و سایر مسئولین محترم امروز شاهد افتتاح مرکز جوار دانشگاهی به عنوان تنها مرکز جوار استان و همچنین پارک علم و فناوری در دانشگاه بهبهان هستیم.

سیدنژاد تاکید کرد: مرکز جوار دانشگاه، صرفا مختص دانشگاه نیست و عموم علاقمندان می توانند از ظرفیت این مرکز استفاده کنند.

شریعتی : مسئولین از دخالت در امور دانشگاه خاتم پرهیز کنند

استاندار خوزستان با برشمردن ظرفیت های توسعه ای و سرمایه گذاری در بهبهان گفت: تاسیس شرکت های دانش بنیان ، توسعه گردشگری، کشاورزی و ظرفیت های صنعتی از جمله نفت و گاز را محور توسعه شهرستان بهبهان دانست.

وی امنیت خاطر سرمایه گذاران در این منطقه را بسیار مهم توصیف کرد و گفت : لازمه رسیدن به توسعه عمل به قانون ،عدم انحصارگرایی و تمامیت خواهی و تحمل برخی ناملایمات است.

وی ادامه داد: بارها گفته ام خوزستان به دست همه ما خوزستانی ها ساخته می شود و همه باید در کنار همه و با وجود اختلاف سلایق برای توسعه و آبادانی استان تلاش کنیم.

استاندار خوزستان با اشاره به سال اقتصاد مقاومتی اقدام و عمل گفت: درون زا و مردمی بودن اقتصاد را از شاخصه های تحقق فرمایش مقام معظم رهبری است.

دکتر غلامرضا شریعتی در بخش دیگری از سخنان خود گفت: دانشگاه خاتم الانبیا بهبهان یک دانشگاه نوپاست و می طلبد مسئولین محلی و منطقه ای از موضوعات و مسائل دانشگاه صیانت کنند تا دانشگاه بتواند به شاکله لازم براساس تحقیق و پژوهش و فناوری برسد.

وی دانشگاه خاتم الانبیا را محور توسعه برای این شهرستان خواند و گفت: پایه و اساس دانشگاه تحقیق و پژوهش است و لازم است از ورود سایر مشکلات که باعث لطمه به دانشگاه می شود، جلوگیری کرد. شریعتی از مسئولین محلی خواست از دخالت در امور دانشگاه پرهیز کنند.

استاندار خوزستان در جلسه شورای اداری شهرستان گفت: شرایط توسعه علمی بر محور دانشگاه خوشبختانه از نظر منابع انسانی و مراکز علمی در این شهرستان فراهم است، مگر اینکه اجازه ندهیم دانشگاه در مسیر تعالی علمی حرکت کند و با ایجاد دخالت و فشار بر مجموعه دانشگاه باعث بیراهه رفتن آن شویم. وی ادامه داد: در حال حاضر دانشگاه نیازمند حفاظت و صیانت از طرف همه مسئولین را دارد.

استاندار خوزستان لازمه رشد و توسعه علمی در دانشگاه بهبهان را فراهم آوردن زیر ساخت ها خواند و گفت: اگر شرایط فراهم باشد و دانشگاه نیز وظیفه اصلی خود که همان تحقیق و پژوهش است را به نحو احسن انجام دهد، می توان به توسعه بر محور دانشگاه در شهرستان امیدوار بود.