مژدهی پور و لبه تیغ!!/مرتضی امیری آزاد

متنی که در زیر ملاحظه می نمایید ، نظر یکی از خوانندگان محترم بهبهانما در خصوص مصاحبه جناب مژدهی پور می باشد که به تحریریه ارسال شده است ، بی شک انعکاس این مطلب اگرچه بمعنی احترام به نظر کاربران محترم است ولی بمنزله تایید یا رد کل یا بخشی از آن نمی باشد. بدون شک بهبهانما آمادگی دارد واکنش های احتمالی به نوشتار زیر را در چارچوب مقررات منتشر نماید.

بسم الله الرحمن الرحیم

مرتضی امیری آزاد

سوره مبارکه الرعد آیه ۱۱
«لَهُ مُعَقِّباتٌ مِن بَينِ يَدَيهِ وَمِن خَلفِهِ يَحفَظونَهُ مِن أَمرِ اللَّهِ ۗ إِنَّ اللَّهَ لا يُغَيِّرُ ما بِقَومٍ حَتّىٰ يُغَيِّروا ما بِأَنفُسِهِم ۗ وَإِذا أَرادَ اللَّهُ بِقَومٍ سوءًا فَلا مَرَدَّ لَهُ ۚ وَما لَهُم مِن دونِهِ مِن والٍ؛ برای انسان، مأمورانی است که پی در پی، از پیش رو، و از پشت سرش او را از فرمان خدا [= حوادث غیر حتمی‌] حفظ می‌کنند؛ (امّا) خداوند سرنوشت هیچ قوم (و ملّتی) را تغییر نمی‌دهد مگر آنکه آنان آنچه را در خودشان است تغییر دهند! و هنگامی که خدا اراده سوئی به قومی (بخاطر اعمالشان) کند، هیچ چیز مانع آن نخواهد شد؛ و جز خدا، سرپرستی نخواهند داشت!»

با سلام و خداقوت خدمت خوانندگان فهیم این نوشتار، لازم است در خصوص بحث احتمال کاندیداتوری جناب آقای مژدهی پور مطالبی را عرض کنم:

اول اینکه به نظر میرسد حسب تجربه و سوابق آقای مژدهی پور، حضور ایشان به عنوان کاندیدای این حوزه خیلی محتمل نباشد؛ زیرا ایشان انسانی مجرّب عاقبت اندیش است و معمولاً به مقتضای همین اصل نیز عمل می کند.

به راستی جناب مژدهی پور با توجه  به چه فاکتورهایی قصد قدم گذاشتن در این مسیر را دارند؟! اگر پشت گرم مسئولیت های اجرایی پیشین خود هستند، باید تأمل فرمایند که اتفاقاً همین مسأله خود منشأ انتقادات مهمی به ایشان است، که اگر نامبرده مشتاق خدمت است مگر جایگاهی را که از آنجا استعفا کرده، اهمیتش کمتر از نمایندگی یک شهرستان در مجلس بوده است؟

دوم این که تحقیقاً عرض می کنم تعداد قابل توجهی از مدیران کل و مهم تعزیرات حکومتی در کشور را ایشان از استان زادگاهش(کهگیلویه و بویراحمد) انتخاب و منصوب کرده است؛ (که اگر لازم باشد نام نشان آن عزیزان را بیان خواهیم کرد) خوب! آیا چنین تفکری با این آزمون از سر گذرانده می تواند در بهبهان با ساختار قومی خاصی که دارد، منصفانه و صادقانه خدمت کند ؟!

سوم اینکه: به راستی سازمان تعزیرات حکومتی در زمان مدیریت ایشان چقدر موفق بوده و ایشان چه طرح ها یا پروژه های موفق و ماندگاری را ابداع یا اجراء کرده اند؟ فقط یکی از وظایف مهم این سازمان نظارت  بر وضعیت  قیمت ها در بازار است؛ وضعیت نابسامان اختلاف قیمت ها، احتکارها و هرج و مرج حاکم بر این عرصه در دوره مدیرت ایشان بی نیاز از توصیف است.

چهارم اینکه اگر پشت گرمی ایشان از ناحیه ی ایل محترم و غیور طیبی است باید بدانند که اولا رشادت فکری ، تحلیل گری و دلسوزی این ایل زبانزاد است و بعید است با وجود جوانان نخبه و تحصیل کرده و بزرگان خردمند مصالح شهر خود را به پای برخی تعصبات غیر مشروع قربانی و خدای نکرده با قضاوت نفسانی ، آخرت خویش را فدای دنیای فرد دیگری کنند.

ثانیا اگر توجه ایشان بیش از حد معطوف به مسائل قومی باشد، باید به اطلاع برسانیم با توجه به اخباری که از گوشه و کنار شنیده می شود همین الان هم افراد دیگری از هم ایلی های محترم ایشان بطور جدی داعیه ی کاندیداتوری مجلس را دارند که شاید خبر امیدوار کننده ای برای جناب مژدهی پور نباشد.

از طرفی سوال مهم اینجاست چگونه با وجود نیروهای وزین و ارزشمندی که مردم خوب ایل طیبی -که شهروندان این شهر هستند- توسل، عده ای به جناب مژدهی پور- که حتی یک شبانه روز به عنوان شهروند این شهرستان نبوده اند- از استان هم جوار توجیه پذیر است؟

سوال آخر اینکه براستی و با تکیه بر چه منطقی برای نمایندگی شهرستانی که خود مملو از نیروهای تحصیلکرده و علمی است باید فرد محترم دیگری از استان همجوار مدعی نمایندگی و  وکالت آنها در یکی از حساس ترین و مدنی ترین قوای کشور شود؟

نتیجه اینکه با توجه به آنچه گفته شد و آنچه فعلا ناگفته مانده ، توصیه می شود، جناب آقای مژدهی پور و کسانی که مشوق و محرک ایشان در ورود به عرصه نمایندگی مجلس از حوزه بهبهان هستند با تامل بیشتر در جوانب مسئله و رعایت انصاف ، با واقع نگری و بدور از اوهام و رویاهای تعبیر نشدنی در این تصمیم بازنگری کنند ، زیرا اگر با فرض مشکل ، ایشان با توسل به هر ابزاری بتوانند از حوزه بهبهان وارد مجلس شوند نیز قطعا نماینده و برآیند افکار عمومی بهبهان نخواهند بود و این به معنی ستم به مردم این شهرستان است.